دریافت رایگان راهنمای استاندارد تجزیه و تحلیل کسب و کار BABOK 

BABOK: راهنمایی برای دانش تجزیه و تحلیل کسب و کار

IIBA برای حمایت از جامعه تجزیه و تحلیل کسب و کار در اکتبر 2003 در تورنتو کانادا تاسیس شد:

  • ایجاد و توسعه آگاهی و شناخت ارزش و سهم تحلیلگر کسب و کار
  • تعریف مجموعه تجزیه و تحلیل دانش (BABOK)
  • فراهم آوردن محفلی برای اشتراک دانش و مشارکت در حرفه تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • به رسمیت شناختن و صدور گواهینامه واجد شرایط از طریق یک برنامه صدور گواهینامه معتبر بین المللی

کمیسیون تخصصی در اکتبر 2004 برای تعریف و تهیه یک استاندارد جهانی برای تجزیه و تحلیل کسب و کار تشکیل شد. در ژانویه 2005 ، IIBA نسخه 1.0 راهنمای تجزیه و تحلیل (راهنمای BABOK) را برای بازخورد و اظهار نظر منتشر کرد. آن نسخه شامل خلاصه ای از محتوای پیشنهادی و برخی تعاریف کلیدی بود.
نسخه 1.4 با محتوای پیش نویس در برخی از زمینه ها، در اکتبر 2005 منتشر شد. نسخه 1.6 ، که شامل اطلاعات دقیق در مورد بیشتر زمینه های دانش بود ، در ژوئن 2006 به صورت پیش نویس منتشر شد و در اکتبر 2008 به منظور به روزرسانی شد. کمیسیون تخصصی نسخه 2.0 راهنمای تجزیه و تحلیل را توسعه داد (راهنمای BABOK) با راهنمایی تیم های متخصص نوشتن ، و بازخورد متخصصان و بازبینی های مورد نیاز.
نسخه 2.0 مفاهیمی از قبیل طرح طبقه بندی الزامات و مدل های ورودی / خروجی را معرفی کرد. نسخه 2.0 در سال 2009 منتشر شد و به استاندارد شناخته شده جهانی برای تجزیه و تحلیل کسب و کار تبدیل شد. پس از انتشار نسخه 2.0 ، IIBA به دنبال تعدادی از متخصصان شناخته شده در تجزیه و تحلیل کسب و کار و زمینه های مرتبط بود و نظرات خود را در مورد محتوای آن نسخه درخواست كرد.
کمیسیون تخصصی از این نظرات برای برنامه ریزی چشم انداز و دامنه این تجدید نظر استفاده کرد. کمیسیون تخصصی با همکاری تیم هایی از نویسندگان خبره برای بازنگری و به روزرسانی مطالب همکاری کرد. پیش نویس اصلاح شده راهنمای تجزیه و تحلیل (راهنمای BABOK) توسط تیم هایی از هر دو بازرس متخصص و متخصص بررسی شد. کمیسیون تخصصی از بازخورد ارائه شده برای بهبود و اصلاح بیشتر متن استفاده کرد و سپس محتوا را برای بررسی در سال 2014 در اختیار جامعه تجزیه و تحلیل کسب و کار قرار داد. هزاران مورد بازبینی برای بازنگری بیشتر راهنمای تحلیل دانش کسب و کار در نسخه 3.0 لحاظ گردید.

 

هدف از این ویرایش شامل:

  • مفاهیم و روشهای جدیدی را که از زمان آخرین تجدید نظر استفاده شده است
  • گسترش دامنه حرفه
  • دربرگیری آموزه های آموخته شده از تمرین کنندگان که با نسخه فعلی کار کرده اند
  • قابلیت خوانایی و قابلیت استفاده از راهنما را بهبود ببخشید
  • بهبود سازگاری و کیفیت متن و تصاویر
  • بهبود سازگاری با سایر استانداردهای پذیرفته شده مربوط به عمل تجزیه و تحلیل کسب و کار
یک تحلیلگر کسب‌وکار چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

یک تحلیلگر کسب‌وکار چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

این کار شامل بسیاری از مهارت‌های نرم می‌شود که بیشتر انسان‌محور هستند تا فناوری محور. تحلیلگران باید چگونگی استفاده از انواع تکنیک‌های استخراج و چگونگی ارائه اطلاعات به زبان اشکال را بدانند. تحلیلگر تأثیرگذار کسب‌وکار، ارتباطات قوی و مهارت‌های فردی را بادانش فنی حوزه...

مسئولیت‌های اصلی یک تحلیلگر کسب‌وکار چیست؟

مسئولیت‌های اصلی یک تحلیلگر کسب‌وکار چیست؟

می‌توان گفت که بسیاری از سازمان‌ها علاوه بر انجام کارهای روزمره و معمول خود در راستای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها ناچار به تعریف پروژه‌های اعمال تغییرات سازمانی و یا بهبود فرآیندها و یا توسعه یک محصول یا خدمت جدید هستند. ازاین‌رو، وظیفه تحلیل‌گران کسب‌وکار...

تحلیل کسب‌وکار چیست؟

تحلیل کسب‌وکار چیست؟

عدم شناسایی الزامات درست به‌عنوان دومین علت شکست پروژه‌ها (در صنایع مختلف) معرفی‌شده است و سازمان‌هایی که در موضوع تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار فاقد دانش و بلوغ کافی بودند. در عملکرد مالی و اجرای استراتژی‌های سازمان و سایر موارد با شکست یا اثربخشی بسیار پایینی مواجه شدند....