سرفصل دوره آموزشی babok

  • مبانی و جغرافیای کسب و کار (انواع کسب و کار، مدل کسب و کار، بوم ارزش پیشنهادی کسب و کار، موفقیت رقابتی کسب و کار و …)
  • نظریه ها، و کاربردهای تحلیل کسب و کار (مفهوم تحلیل جامع کسب و کار- What، ضرورت تحلیل کسب و کار-Why، مخاطبان تحلیل کسب و کار- Whom، بستر تحلیل کسب و کار- Context/Where و …)
  • کالبد شکافی تحلیل کسب و کار (تحلیل محیط خارجی کسب و کار، تحلیل محیط کلان، تحلیل محیط خرد، تحلیل بازار و …)
  • مدل مفهومی محوری تحلیل کسب و کار (تحلیلگر کسب و کار، دسته بندی الزامات و طرح ها، ذینفعان، و …)
  • مراجع تحلیل کسب و کار (مراجع بین المللی و داخلی تحلیل محیط های کلان و خرد)
  • شاخص های تحلیل کسب و کار (شاخص سهولت انجام کسب و کار، شاخص رقابت پذیری جهانی و … )
  • برنامه ریزی و پایش تحلیل کسب و کار (حاکمیت تحلیل کسب و کار، مدیریت اطلاعات در تحلیل کسب و کار، توسعه عملکرد در تحلیل کسب و کار و … )
  • استخراج و همکاری در تحلیل کسب و کار (نحوه مشخص کردن الزامات، نحوه تأیید نتایج، نحوه ارتباط تحلیل گران با ذینفعان، و …)
  • مدیریت چرخه حیات الزامات (الزامات ردیابی، الزامات نگهداری، الزامات اولویت بندی، و … )
  • تحلیل استراتژی کسب و کار (بررسی وضعیت کنونی کسب و کار، تعریف وضعیت آینده کسب و کار، ارزیابی ریسک ها، تعریف استراتژی تغییر، و …)
  • تحلیل الزامات و تعریف طرح (مشخص کردن و مدلسازی الزامات، اعتبارسنجی الزامات، تعریف طرح، و …)
  • ارزیابی راه حل (اندازه گیری عملکرد راه حل، تحلیل مقیاس های عملکرد، ارزیابی محدودیت های راه حل، و …)
  • بررسی شایستگی های محوری کسب و کار (تفکر تحلیلی و حل مسئله، ویژگی های رفتاری تحلیلگر کسب وکار، دانش کسب وکار، مهارت های ارتباطی، و …)
  • تصمیمات داده محور (تحلیل توصیفی داده، تحلیل پیش بینی کننده داده، تحلیل تجویزی داده، فرآیند داده-اطلاعات-دانش-خِرَد و …)
  • نحوه نگارش گزارش تحلیل کسب و کار (اجزای گزارش، نحوه آماده سازی گزارش، ساختار گزارش، نحوه ارائه گزارش و …)
  • تدوین و ارائه گزارش پروژه تحلیل حرفه ای کسب وکار توسط دانش پذیران با راهنمائی و نظارت استاد
  • تکنیک‌های حرفه‌ای تحلیل کسب و کار (تکنیک‌های رقابتی، تکنیک‌های بنگاهی، تکنیک‌های محیطی، و …)

پیش ثبت نام دوره